Awaria kasy fiskalnej

Awaria kasy fiskalnej
ciekawostki

Awaria kasy fiskalnej – jak postępować?

Kasa fiskalna jest obowiązkowym wyposażeniem każdego sklepu i punktu handlowego. Płacąc za produkty i usługi powinniśmy od sprzedającego otrzymać paragon. Również do każdej paczki zamówionej w sieci internetowej powinien być dołączony paragon bądź, jeśli sobie tego życzymy, faktura VAT. Paragon to dowód zakupu, informacja o miejscu i czasie dokonania transakcji, ilości i rodzaju zakupionych produktów, jego cenie z podatkiem i bez podatku. Ale co robić w sytuacji, gdy spotka nas awaria kasy fiskalnej i nie możemy wydrukować paragonu?

Sprzedaż na rzecz osób fizycznych

Każdy, kto sprzedaje towary lub usługi osobom fizycznym nieprowadzącym działalności gospodarczej bądź rolnikom ryczałtowym, ma obowiązek prowadzenia ewidencji obrotu. Do tego służy właśnie kasa fiskalna. Kopie paragonów fiskalnych są dowodem na prowadzenie działalności. W świetle prawa we wspomnianych sytuacjach sprzedaż towaru bez wydania paragonu jest niedopuszczalna. Zatem, jeśli przydarzy się awaria kasy fiskalnej, sprzedaż powinna być wstrzymana. A może jest inne rozwiązanie?

Kasa rezerwowa jako rozwiązanie problemu

W przypadku, gdy przedsiębiorca dysponuje kasą rezerwową, po prostu powinien z niej skorzystać, a następnie poinformować o tym fakcie urząd skarbowy. To rozwiązanie najprostsze i nierodzące dodatkowych komplikacji. W praktyce jednak nie każda firma handlowo-usługowa dysponuje kasą rezerwową, ponieważ polskie prawo nie wprowadza takiego obowiązku. W przypadku, gdy przedsiębiorca nie ma możliwości skorzystania z rezerwowej kasy rejestrującej, musi przerwać sprzedaż. Innej możliwości nie ma.

Awaria kasy fiskalnej… i co dalej?

Jeżeli kasa uległa awarii w trakcie drukowania paragonu i jego uzyskanie nie jest możliwe, do zawarcia transakcji z klientem nie powinno dojść. Klient opuszcza sklep z pustymi rękoma, a sprzedawca zobowiązany jest powiadomić o zaistniałej sytuacji serwis naprawiający kasy fiskalne oraz właściwy urząd skarbowy. Urząd musi wiedzieć, że sprzedawca z powodu awarii zaprzestał prowadzenia ewidencji obrotu. Co istotne, także klienci powinni uzyskać informację na temat przerwy w działalności oraz planowanego terminu jej wznowienia.

Brak komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Obwody PCB
ciekawostki
Jak wygląda prawidłowe przygotowanie dokumentacji produkcyjnej – praca na linii projektant – producent

Obwody PCB muszą spełniać oczekiwania jakie przed nimi stawia finalny klient. Bardzo ważnym czynnikiem, który determinuje jakość płytek PCB, jest współpraca na linii projektant PCB a producent obwodów. Jeśli ta współpraca przebiega sprawnie, klient szybciej otrzyma pożądany produkt. Dlatego tak istotną rolę w całym procesie produkcyjnym odgrywa precyzyjna dokumentacja. Jeśli …

układy cyfrowe
ciekawostki
Układy cyfrowe – zalety i zastosowania

Urządzenia elektroniczne, a szczególnie niewielkie urządzenia mobilne (smartfony, tablety) stały się nieodzownym elementem życia codziennego. Żyjemy w erze cyfrowej i nic nie wskazuje na to, by era ta miała się wkrótce zakończyć. Przeciwnie – spodziewamy się, że szybki rozwój najnowszych technologii doprowadzi do opracowania kolejnych innowacyjnych urządzeń, które prędzej czy …

ciekawostki
Wpływ technologii na nasze życie

Jak technologia wpływa na nasze życie? Jak technologia wpływa na nasze życie, oraz czy można w ogóle mówić iż odgrywa ona w nim kluczowe i adekwatne do tego znaczenie? Przede wszystkim na samym początku zastanówmy się, jak często technologia znajduje w nim pewnego rodzaju wykorzystanie, szybko bowiem okaże się, iż …