Strona głównanowaAwaria kasy fiskalnej

Awaria kasy fiskalnej

Awaria kasy fiskalnej – jak postępować?

Kasa fiskalna jest obowiązkowym wyposażeniem każdego sklepu i punktu handlowego. Płacąc za produkty i usługi powinniśmy od sprzedającego otrzymać paragon. Również do każdej paczki zamówionej w sieci internetowej powinien być dołączony paragon bądź, jeśli sobie tego życzymy, faktura VAT. Paragon to dowód zakupu, informacja o miejscu i czasie dokonania transakcji, ilości i rodzaju zakupionych produktów, jego cenie z podatkiem i bez podatku. Ale co robić w sytuacji, gdy spotka nas awaria kasy fiskalnej i nie możemy wydrukować paragonu?

Sprzedaż na rzecz osób fizycznych

Każdy, kto sprzedaje towary lub usługi osobom fizycznym nieprowadzącym działalności gospodarczej bądź rolnikom ryczałtowym, ma obowiązek prowadzenia ewidencji obrotu. Do tego służy właśnie kasa fiskalna. Kopie paragonów fiskalnych są dowodem na prowadzenie działalności. W świetle prawa we wspomnianych sytuacjach sprzedaż towaru bez wydania paragonu jest niedopuszczalna. Zatem, jeśli przydarzy się awaria kasy fiskalnej, sprzedaż powinna być wstrzymana. A może jest inne rozwiązanie?

Kasa rezerwowa jako rozwiązanie problemu

W przypadku, gdy przedsiębiorca dysponuje kasą rezerwową, po prostu powinien z niej skorzystać, a następnie poinformować o tym fakcie urząd skarbowy. To rozwiązanie najprostsze i nierodzące dodatkowych komplikacji. W praktyce jednak nie każda firma handlowo-usługowa dysponuje kasą rezerwową, ponieważ polskie prawo nie wprowadza takiego obowiązku. W przypadku, gdy przedsiębiorca nie ma możliwości skorzystania z rezerwowej kasy rejestrującej, musi przerwać sprzedaż. Innej możliwości nie ma.

Awaria kasy fiskalnej… i co dalej?

Jeżeli kasa uległa awarii w trakcie drukowania paragonu i jego uzyskanie nie jest możliwe, do zawarcia transakcji z klientem nie powinno dojść. Klient opuszcza sklep z pustymi rękoma, a sprzedawca zobowiązany jest powiadomić o zaistniałej sytuacji serwis naprawiający kasy fiskalne oraz właściwy urząd skarbowy. Urząd musi wiedzieć, że sprzedawca z powodu awarii zaprzestał prowadzenia ewidencji obrotu. Co istotne, także klienci powinni uzyskać informację na temat przerwy w działalności oraz planowanego terminu jej wznowienia.

RELATED ARTICLES

Centrum dystrybucyjne

Aplikacja magazynowa

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Most Popular

Drukarki kart plastikowych

Wpływ technologii na nasze życie

Subiekt

Recent Comments